Iratkozz fel az új bejegyzések ingyenes értesítőjére!

Név:*
E-mail cím:*
E-mail cím újra:*

2008. augusztus 18., hétfő

MLM kontra hagyományos üzleti rendszer

Mi a különbség egy hagyományos vállalkozás piramis felépítése és egy MLM-es között? Kinek a munkájából van a vezérigazgatónak baromi nagy fizetése. És az alatta elhelyezkedő első számú vezetők, miből tudnak dúskálni a luxus juttatásokban? Nyilvánvalóan abból, hogy be tudtak hozni a szervezetbe kellő számú alkalmazottat, akik meg tudják a profitot termelni.

Azok, akik a hagyományos vállalkozásban az alsóbb szinteken helyezkednek el talán le tudják váltani a vezérkart, ha nincsenek megelégedve vele? Az MLM-ben legalább mindenkinek egyenlő esélye van a felemelkedésre. Aki ezt tagadja, az nem is ismeri ezt a rendszert. Itt nem tud valaki a csúcson maradni, ha nem támogat közvetlenül elég embert (ha nem teszi őket gazdaggá). Az alatta lévő, ha több ágat tud szponzorálni, akkor az ő árrése nagyobb lesz, mint a felette lévőé!!!

Melyik a tisztességesebb reklám? A margariné, vagy a vajé? Most éppen melyiket divat egészségtelennek kikiáltani? Húúú! Ezek kemény kérdések ám! A teljesítményrendszerek alapelveit feszegetik.

Én az Amway kebelén váltam igazi vállalkozóvá. Ennek köszönhetem a német nyelvtudásomat. Ennek köszönhetem az üzleti könyveket, amelyekből rengeteget tanultam. Hálás vagyok osztrák és német szponzoraimnak, akik már a kezdetben közölték velem: „Du must zu erst eine Terminkalendar haben”. Én nem értem el nagy sikereket. De ezért csak magamat okolhatom. Más területen jobban tudtam kamatoztatni tudásom. De nagy kaliberű embereket ismertem meg. E rendszer ismeretéből fakad az együtt érző kapitalizmusban vetett töretlen hitem. Persze vannak az MLM-nek is hibái. De melyik rendszernek nincsen?

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tény: minden rendszernek vannak, lehetnek hibái.
Kérdés, hogy a hibákat hibának tekintjük-e, amit kénytelenek vagyunk tudomásul venni és megfelelő "lojalitásal" dolgozni, vagy netán lojalitást mutatva/megjátszva lenyelni a békát, hogy mi - a hétköznapi katonák - semmin nem tudunk változtatni.
Tehát marad a választás lehetősége: "Vagy megszokik, vagy megszökik"...
Amúgy meggyőződésem, hogy a kudarcokból ugyanúgy lehet tanulni, mint a sikerekből.
Én legalábbis mindent abból a szemszögből próbálok elemezni, hogy milyen tanulságokat tudok levonni, hogy a további üzleti döntéseimben minél kevesebb hibát kövessek el.
A nagyoktól tanulni nem szégyen, sőt!