Iratkozz fel az új bejegyzések ingyenes értesítőjére!

Név:*
E-mail cím:*
E-mail cím újra:*

2009. november 21., szombat

Milyen cégnevet válasszunk?

A cégnév nagyon fontos dolog. A működés kezdeti időszakában meghatározó lehet a fejlődés gyorsaságát illetően.

Az első kérdés, amit ilyenkor fel kell tenni, az így szól: mennyire tud kulcsszóként működni?

Kulcsszóként emlegetjük azokat a szavakat, amelyek az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra a leginkább jellemzőek. Ha valaki például pályázat író céget kíván létrehozni, akkor a pályázat, pályázó, pályázatírás, projekt, terv, üzleti terv, támogatás, de minimis, support szavak lehetnek fontosak. A legutolsó példát a magyar helyesírás ellenőrző program alá fogja húzni.

A kiszemelt kulcsszót további vizsgálatnak érdemes alávetni. Erre az egyik legalkalmasabb a Google Adwords rendszere. Itt választ kaphatunk arra, hogy kulcsszavaink közül melyek azok, amelyeket az emberek a leggyakrabban beírnak a böngészőjük keresőjébe.

Azt hiszem nem nehéz belátni, hogy olyan terméket, vagy szolgáltatást kínálni a piacon, amelyet a kutya nem keres, azt jobb elfelejteni. Ez alól csak az kivétel, ha valami forradalmian új dolgot kínálunk. Bár még akkor is megfontolandó, hogy nem szerencsésebb-e egy ismert termék mezsgyéjén felvezetni a piacra.

Napjaink globalizálódó piacán azt sem árt mérlegelni, hogy nemzetközi nyelveken mennyire olvasható, illetve kiejthető domain nevünk, cégnevünk. A szép, magyar, ékezetes, dupla mássalhangzós szavak nem a legalkalmasabbak erre a feladatra.

Származási hely: Gazdasági szakértő


Az ígéretes kulcsszavak esetében további akadályt jelent ezek foglaltsága. Itt van egy cím, ahol gyorsan le lehet ezt ellenőrizni: http://www.domain.hu/domain/szabad-e/

Amennyiben ezt az akadályt is elhárítottuk, akkor következhet a kulcsszó „összeházasítása” az alapítandó cég nevével. A sikeres párosítás ugyanis azt eredményezi, hogy a birtokába kerülünk egy cégnévvel eleve védett domain névnek. A két egymásra utaló név hihetetlen módon tudja egymást marketing szempontból támogatni.

A keresők is – bár algoritmusuk nem ismert, - megfigyeléseim szerint, általában előnyben részesítik ezt a párosítást. Egy gyakran keresett kulcsszóra az első találati oldalon szerepelni az internetes keresőkben annyit jelent, mintha üzletet nyitottunk volna a város legforgalmasabb utcájában.

2 megjegyzés:

Metzger Gábor írta...

Végre olvashattam a témában egy nagyon precízen megfogalmazott írást, amiben nincs semmi sallang. Pontos és minden szava igaz. Valóban el kell felejteni a www.kisesfiabt.hu és az ehhez hasonló domain neveket. Mert, ha ilyeneken jár az eszünk nem biztos, hogy az üzletünk a „Fő utcában” lesz majd.

Egy kicsit tovább folytatva a gondolatot, ha már kitaláltuk, megtaláltuk a tökéletesnek mondható domain nevet, akkor már „csak” megfelelő tartalommal kell feltölteni az oldalt. De ez már egy másik téma felé vinne el…

Maradjunk csak az első lépésnél!

Lenkei József írta...

A teljes képhez tartozik még - így bejegyzést követően mérlegelve a dolgokat, - hogy a domainhez társított tervezett cégnevet is le kell ellenőrizni foglaltság szempontjából. Erre kiválóan alkalmas az ingyenes céginformáció oldal: http://www.e-cegjegyzek.hu/info/page/ceginfo
Itt, mintha a cégnevedre keresnél, elindíthatsz egy kigyűjtést. Ha szemben jön veled a saját tervezett cégneved, hát az gáz :-(
Azaz újratervezés!