Iratkozz fel az új bejegyzések ingyenes értesítőjére!

Név:*
E-mail cím:*
E-mail cím újra:*

2008. január 22., kedd

Logika a tárgyalásban és az üzletkötésben

Amikor erre a könyvre gondolok, akkor régen történt események jutnak eszembe. Hétvégeken MLM találkozókra jártam. Mint oly sokan mások, én is szerettem volna nagy üzlethálózatot építeni, ünnepelt, sikeres vállalkozóvá válni.

A nagy terem zsúfolásig volt emberekkel. Forró hangulat uralkodott.

Az előcsarnokban rendszeresen megjelent egy könyvárus. Hosszúkás asztalát üzleti könyvek sokasága terítette be. Mindig hosszan időztem előttük. Olthatatlan vágy kerített hatalmába, hogy minden egyes darabot birtokoljak és elolvassak. Ugyanakkor azt is tudtam, hogy ez csak hiú ábránd. Akkori anyagi lehetőségeim közepette, ezt nem engedhettem meg magamnak. Egyetlen dolog, amit tehettem, hogy havonta összegyűjtöttem egy könyvre valót.

Aztán eljött az izgalmas este, amikor választanom kellett az olvasmányok közül. Pozitív gondolkodás, siker lélektan, profi hálózatépítés, nyerő tárgyalási technikák, marketing praktikák, vezetés elmélet, az értékesítés tudománya... Melyiket válasszam?

Miután sikerült eldöntenem, boldogan siettem haza új és becses szerzeményemmel. Otthon azonnal nekiláttam és szinte faltam a szavakat.

Azóta hosszú évek teltek el. Gondolni is rossz rá, hogy mekkora hibát követhettem volna el annak idején, ha nem nem áldozok rájuk, ha nem tartom fontosnak az olvasást!

Ma már hála Istennek, bármikor, bármelyik könyvet megvásárolhatom. A kör bezárult. Az egykoron nehezen megszerzett olvasmányok lehetővé tették, hogy mindezt gond nélkül megengedhessem magamnak.

Ha van véleményed, hozzá szeretnél szólni, akkor kattints a "megjegyzés" fülre!

1 megjegyzés:

Metzger Gábor írta...

Sokunkat megérint az az érzés, hogy de jó lenne igazán sikeresnek lenni. Mert ez magával hozhatja az anyagi függetlenséget is és talán mást is, jobb emberré válhatunk általuk.

Sokan tesznek is valamit ezért. Találkozókra, szemináriumokra járnak, keresik az oda vezető utat. Ezért valóban elengedetlenül szükségünk könyvekre. Olyan könyvekre, amik megmutatják az irányt.

Sokan elolvassák őket és tanulnak belőlük. Mások megveszik elolvassák és félreteszik őket. Van úgy, hogy jó a könyv és van úgy hogy nem. Van úgy, hogy jó a könyv és találkozik az Olvasóval. Ennél jobb állapot szinte elképzelhetetlen. Mert nem mindegy, hogy az elvetett mag a földre vagy betonra hullik.

Sajnos kevés ember olvas. De akik olvasnak ilyen témájú könyveket (is), azok előnyben vannak a többséggel szemben. Olyan tudás birtokába jutnak, amiről a Nemolvasó még csak hírből sem hallott.