Iratkozz fel az új bejegyzések ingyenes értesítőjére!

Név:*
E-mail cím:*
E-mail cím újra:*

2008. január 20., vasárnap

A csábítás ereje

Kapcsolatban vagy potenciális vásárlóddal. Bizonyára érdekli az általad kínált termék, vagy szolgáltatás. Valami miatt mégis tétovázik.
Éppen nincs pénze, nem ér rá kitölteni a megrendelő lapot, nincs rá azonnal szüksége, vagy úgy gondolja, hogy azért még megnézne egy-két ajánlatot.

Sokan azt tanítják, hogy ez az a pillanat, amikor le kell csapni a vásárlóra egy ellenállhatatlan ajánlattal. Mondjuk egy 40%-os kedvezmény felkínálásával. Az ajánlat három napig érvényes.

Szegény ember! Most aztán főhet a feje! Vegyen el a "konyhapénzből"? Halassza el a következő programját? Igaz, hogy most tél van és ez a cucc csak nyáron fog kelleni... Amíg más ajánlat után járkál, addig elúszik a nagy lehetőség!

A kierőszakolt eladás általában megbosszulja magát. A vevő utólag rájön, hogy olyasmit erőltettek rá, amit ő igazából nem is akart. Vagy a vásárlást követően olyan következményekkel kellett szembesülnie, amelyeket akkor és ott nem volt képes józan fejjel átgondolni.

Gondoljunk csak az ingyen hitelből megvásárolható nagyértékű karácsonyi ajándékokra. Aki ilyen kölcsönhöz folyamodik, az átgondolja, hogy tíz éven át kell havonta törlesztenie? Mi lesz jövő Karácsonykor?

Az ilyen ajánlattevőknek nyilvánvalóan csak egy dolog lebeg a szemük előtt: abban a pillanatban megfogni a vevőt!
Felmerül a kérdés, hogy hosszú távon mi ennek a haszna?

A mézesmadzagok folyamatosan gyarapítják a csalódott vevők számát. És van még két járulékos hatása is:

  • A fantasztikus árengedmény határideje lejár. Valaki azt követően vásárol és örömmel újságolja ismerősének, hogy milyen csodálatos dolgot talált egészen jó áron! Az ismerős reakciója hideg zuhanyként éri: Ugyan már! Én ugyanezt tegnap 40%-al olcsóbban vettem. Ugyanez a helyzet, ha az akciót megelőző napokban vásárolt valaki.

  • Másik negatív hatás a kis ördög, ami ott motoszkál az ember fejében, ha egy jelentős árengedménnyel szembesül: Végül is mennyit ér ez a termék? Lehetséges, hogy ez a "kedvezményes" ár nem is annyira kedvezményes? Az igazinak feltüntetett érték, csupán egy horgony? Ilyenkor eszembe jut, hogy a farkánál fogva lógatott macskának, úgy lehet örömöt szerezni, ha elengedjük.


Természetesen joga van mindenkinek azt hinni, hogy a nagy árengedmény hosszú távon sem rontja a termék eladási esélyeit. Én azonban úgy vélem, hogy ennél vannak sokkal eredményesebb marketing praktikák.

Ha van véleményed, hozzá szeretnél szólni, akkor kattints a "megjegyzés" fülre!

Nincsenek megjegyzések: