Iratkozz fel az új bejegyzések ingyenes értesítőjére!

Név:*
E-mail cím:*
E-mail cím újra:*

2007. december 5., szerda

Márka és arculat. A brandépítés 10 költségtakarékos módja.

A kisvállalkozások könnyen kapcsolatba tudnak lépni a fogyasztókkal. A vevők karbantartása már korántsem megy ilyen könnyen. A márka építés nagyban hozzá tud járulni a fogyasztói hűség erősítéséhez. Méretükből adódóan, a "kicsik" sokkal inkább képesek a személyesebb, ember közelibb kontaktus kialakításához. Rugalmasságuk szintén előnyt jelent.Sok vállalkozó túlságosan drága mulatságnak tartja a márka építést. Az alábbi felsorolásban bemutatunk tíz olyan módszert, amely hatékonyan tudja segíteni ezt a folyamatot és ráadásul nem is drága.
  1. Hozz létre egy partner programot. Egy jó partner hálózat sikeresen tudja támogatni internetes forgalmadat azáltal, hogy növeli honlapod látogatottságát. Teszi ezt anélkül, hogy drága kattintás alapú hirdetésekre kellene jelentős összegeket kiadnod.
  2. Indíts el, vagy vegyél részt egy blog építésébe. Keresd azokat a blogokat, amelyek mérvadónak számítanak az üzletágadban. Itt tegyél közzé érdemi írásokat a vállalkozásoddal kapcsolatban.
  3. Logódat helyezd el minden olyan anyagon, amely a fogyasztóiddal kapcsolatba kerülhet.
  4. Vállalkozásod mottóját, jelmondatát mindig szerepeltesd e-mailjeiden az aláírásod alatt. Ha nincs ilyened, akkor alkoss egyet!
  5. Nyomtasd emblémádat valamilyen reklám tárgyra, amelyet nagy tételben, olcsón tudsz beszerezni. Ezekkel ajándékozd meg vevőidet minden lehetséges alkalommal.
  6. Indíts egy hírlevél sorozatot vevőid részére. Helyezd el itt saját tanulmányaidat, illetve jelentess meg üzletágad meghatározó oldalaira mutató linkeket. Ez a legjobb módja annak, hogy márkádat az érdeklődés középpontjába tartsd.
  7. Ajánld fel szakértelmedet a vevőid által is olvasott médiának. Légy te az egyik forrása a tevékenységi területedről származó híreknek.
  8. A nyaralások időszakában látogasd meg vevőidet és ajándékozd meg őket valamilyen szabadidős témájú reklám tárggyal, amelyen a logód is szerepel. Ez némi kreativitást igényel, de a hatása hosszan tartó lehet.
  9. Vásárlást követően ne feledd el megköszönni vevőidnek, hogy a te vállalkozásodat részesítették előnyben. Lépj velük kapcsolatba, amilyen gyakran időd ezt megengedi. E-mail, telefon, vagy személyes látogatás, bármelyik szóba jöhet.
  10. Promóciós anyagaidat úgy állítsd össze, hogy egymásra épülve öregbítsék ismertségedet, hírnevedet.

John Williams, akinek az anyagára hivatkozunk, alapítója és elnöke a LogoYes cégnek, amelyik az egyik legjelentősebb logókkal foglalkozó web oldal. Az elmúlt 25 évben számos Fortune 100 cégnek, többek között a Mitsubishinek is dolgozott.

Ha van véleményed, hozzá szeretnél szólni, akkor kattints a "megjegyzés" fülre!

Nincsenek megjegyzések: