Iratkozz fel az új bejegyzések ingyenes értesítőjére!

Név:*
E-mail cím:*
E-mail cím újra:*

2007. november 29., csütörtök

A tanácsadók bombája

Már az elején közlik veled, hogy óriási nagy veszélyben vagy!
A jövőkép világos. Aki nincs tudatában az internet rohamos térhódításának, és nem veszi át az új módszereket, az menthetetlenül lemarad.
Mielőtt ettől teljesen letargiába esnél, megvigasztalnak, hogy nincs minden veszve. A tanácsadók elitje már gondolt rád és kifejlesztette azokat a megoldásokat, amelyek segítenek majd eligazodni az új világban.
Első feladatod, hogy tekintélyt szerezz magadnak. Ki kell vívnod potenciális ügyfeleid tiszteletét és bizalmát. A nagyok már szövetkeztek egymással és most megfelelő díjazás ellenében, itt állnak előtted, hogy bemutassák ennek az összefogásnak az erejét.
Tudniillik, nem eshetsz az óndicséret csapdájába! Tekintélyt csak úgy szerezhetsz, ha kiválóságodat mások ecsetelik. Ezt hívják a harmadik személy objektív véleményének. Ettől lesz az egész hiteles. hiába mondja el magáról a tanácsadók tanácsadója, hogy ő az, ami. Ellenben, ha ugyanezt, - mármint, hogy a szövetségesed a legjobb – a stratégiai partnered mondja el rólad, az már egészen másképp hangzik!
Ennél nem is adhatod alább. Az „egyik legjobb” minősítés, az kevés. Bátran állj ki a véleményed mellett! A szövetségesed, - aki mellesleg a barátod is - a legjobb a szakmában. Természetesen ugyanezt a kölcsönösség jegyében, ő is el fogja mondani rólad!
A káprázatnak ezzel még nincs vége. A tanácsadók tanácsadója kifejti, hogy számára sokkal fontosabbak a szövetségesek, mint az ügyfelek. Őket ugyanis, lerendezi a rendszer. Úgy van felállítva a vállalkozás, hogy elsősorban a tulajdonosnak legyen jó. A stratégiai szövetségesek azok, akik őt promózzák, illetve, akik lehetőséget kínálnak számára, hogy ő is promózhassa a többiek anyagát. A link cserét, banner cserét, vagy azt, hogy csak úgy simán egymásra hivatkozzunk, azt el kell felejteni! Megjegyzem, még szerencse, hogy a kereső robotok nem így gondolják!
A promózzással, egy-két órai munkával, összejön néhány millió forint az egymásnak kifizetett jutalékokból.
Elgondolkodtam azon, hogy ha nincs kölcsönösen kifizetett jutalék, csak a saját ügyfelek, akkor az eredmény nem ugyanaz? De lehet, hogy én vagyok rossz matematikából.
Arról nem is beszélve, ha szerepelsz mindegyik nagybecsű szövetséges címlistáján, akkor az üzenetet, hogy te milyen nagy bajban vagy, több irányból is megerősítve fogod megkapni!
Remélem, ha eddig eljutottál, akkor minden világos. Ebbe a szövetségbe kell bekerülnöd. Nehéz feladat, de nem reménytelen. Már előkészítették számodra a bombát. Ez fel is fog robbanni a megfelelő időben, csak légy résen! Nem lesz olcsó játék! Csak azokra van szükség, akik hajlandók megfizetni az árát.
És igen. Sajnálhatod, hogy ez nem neked jutott eszedbe!
Félreértés ne essék. Én is kiemelt fontosságot tulajdonítok az internet térhódításának, illetve a stratégiai partneri kapcsolatok építésének. De ahány ház, annyi szokás, nem igaz?

Ha van véleményed, hozzá szeretnél szólni, akkor kattints a "megjegyzés" fülre!

2007. november 24., szombat

A vásárlók igénye

Reggelente a hozzánk legközelebb lévő üzletben szoktam friss zsömlét, vagy kiflit vásárolni.
Általánosságban elmondhatom, hogy gyönyörű a pék árú. Ropogós pirospozsgásra sült és magas.
Van azonban egy-egy nap hetente, amikor egészen más kép fogad. A zsömlék és a kiflik sápadtak puhányúak, ráncosak és beesettek. Már többször szóvá tettem az üzlet alkalmazottainak. Nem lehet semmit tenni annak érdekében, hogy ez ne ismétlődjön időközönként meg? Mindig kitérő válaszokat kaptam: már szóltak, ismét figyelmeztetik a szállítót és így tovább. Ilyenkor elgondolkodtam rajta, hogy vajon ez csak nekem lenne probléma?

Tegnap választ kaptam a kérdésemre. Előttem egy csapat kamasz diák csörtetett a pék sütemények felé. Beletúrtak a zsömlés kosárba, kiválasztották a legsápadtabb, legbeesettebb darabokat. Még meg is nyomkodták, mint egy labdát, ellenőrizvén a puhaságát, majd elégedetten távoztak.
Szóval erre is van igény! - állapítottam meg döbbenten. Micsoda tévedésben voltam. Ez már megmagyarázza az üzlet eladóinak a hozzáállását is.
Le kellett újból vonnom egy nagyon fontos üzleti tanulságot. Amikor a potenciális vásárlók igényeit kívánjuk behatárolni, akkor ne magunkból induljunk ki!

Ha van véleményed, hozzá szeretnél szólni, akkor kattints a "megjegyzés" fülre!

2007. november 23., péntek

Környezeted befolyása

Esti úszó edzéseim egyikét követően kettesben sétáltunk hazafelé újdonsült ismerősömmel. Szóba került, hogy mivel foglalkozom. Egy darabig érdeklődéssel hallgatta a számítógépről és az internet jelentőségéről kifejtett nézeteimet. Majd megjegyezte, hogy ő tök hülye ebben a témában és még bekapcsolni sem tudna egy gépet. Elmagyaráztam neki a különbséget a fizikai és a virtuális jelenlét között. Tudod - mondtam, - mi most itt sétálunk. Te délután ötkor bezártad az üzleted, és holnap reggel kilenckor fogsz újból kinyitni. Addig senki nem tud nálad vásárolni. Az én üzletem ebben a pillanatban is nyitva van. Bárki bemehet, nézelődhet, megrendelhet termékeket és ezeket időben meg is fogja kapni. Mindez úgy történik meg, hogy nincsen szükség az aktív részvételemre.
Barátomra bizonyára mély benyomást tett mindaz, amit hallott. Honnan tudom? Másnap, amikor újból találkoztunk, bejelentette, hogy úgy döntött meglepi magát karácsonyra egy laptoppal.
Gyakran előfordult már, hogy megtapasztaltam ezt a jelenséget. Életünket nagyban befolyásolja, hogy kikkel kerülünk kapcsolatba. Ha valaki nincsen megelégedve a körülötte zajló események alakulásával, akkor az első dolog, amit jó lesz, ha átgondol: kik is vannak a környezetében, és hogyan lehetne ezen változtatni.

Ha van véleményed, hozzá szeretnél szólni, akkor kattints a "megjegyzés" fülre!

2007. november 14., szerda

Tanácsadó alattomos ügyfelekkel

A tanácsadó néha találkozik kifejezetten alattomos ügyfelekkel.
Ez a típus több szakértővel veszi körül magát és megfuttatja az éppen aktuális problémáját a holdudvarában. Természetesen egyik tanácsadóját sem tájékoztatja a többiekkel folytatott megbeszélésekről. Sőt, amennyire lehet igyekszik kijátszani egyiket a másikkal szemben.

A végeredmény általában egy nagyon rossz megoldás.
Ez könnyen elkerülhető lenne, ha összeülne a csapat és megvitatnák a megoldandó kérdést. De úgy látszik ez a kézenfekvő lépés megtétele csak a legkiválóbbaknak a tulajdonsága.

Ha van véleményed, hozzá szeretnél szólni, akkor kattints a "megjegyzés" fülre!

Személytelen internet?

Ma arról beszélgettünk, hogy mennyire személytelen az internet. Az én véleményem az volt, hogy nem lehet általánosítani. Vannak olyan oldalak, amelyeken csak a nagybecsű "Ügyfél szolgálat" -tal lehet szóba állni. Már, ha egyáltalán lehet. Van azonban példa az ellenkezőjére is. Ha egy oldal jól kommunikálja a mögötte álló stábot, akkor a kapcsolat sokkal személyesebb hangokat tud megütni.
Én azzal szoktam érvelni, hogy egy virtuális üzlet helyiségben, ha a látogatók a kérdéseikre könnyen és gyorsan megkapják a választ úgy, mintha ott állna az eladó, akkor sokkal jobb helyzetben vannak, mint azok, akik órákat autóznak, hogy eljussanak egy adott üzletbe. Ott el kell viseljék a tömeget minden kellemetlenségével együtt. Mert ugye, ha jó a termék, vagy a szolgáltatás, akkor sokan érdeklődnek utána. Várni kell rá, hogy kérdéseidet feltehesd valakinek, és arra is, hogy kiszolgáljanak.

Az info sztrádán ezzel ellentétben mindenki egyedi kiszolgálásban részesülhet, legyenek jelen akár több százan is egyszerre! És még az influenza járvány sem fenyeget.

Ha van véleményed, hozzá szeretnél szólni, akkor kattints a "megjegyzés" fülre!